Search This Blog

Saturday 19 February 2011

Oh! My Sweet Heart... (I'm Sorry, I'm Love U)

Zoe seorang remaja lelaki yang baru sahaja tamat dari Sekolah Tinggi Standford.Dan telah menyambung pelajarannya di University Of Standford berhampiran rumah sewanya.Zoe seorang remaja yang lurus dan selalu dibuli, tapi baginya itu tak penting, apa yang penting pelajarannya. Zoe sejak dari umur lapan tahun lagi dipelihara oleh pihak gereja kerana ibubapanya sudah meningal dunia.Zoe mempunyai kembar perempuan dan terpisah sejak kecil lagi, kembarnya ialah Zoella.Perangai mereka memang berlainan, Zoella seorang wanita yang liar dan hidup senang kerana dari kecil telah dipelihara oleh keluarga yang kaya. Zoe pula begitu minat akan buku.Zoe dan Zoella sudah tahu dari kecil lagi yang mereka adalah kembar, tapi Zoella langsung tak ambik peduli mengenai hal itu. Dari dulu lagi Zoe telah berjanji pada dirinya yang dia akan menjumpai adik kembarnya itu.
      
Semasa Zoe sedang menungu bas di perhentian, zoe terserempak dengan kawan lamanya iaitu Kelly.
“Eh…Kelly… Awak apa khabar…???” . Tanya Zoe
“Oh...Zoe,ingat kan siapa tadi… Saya okey. Awak???”. Tanya Kelly
“Saya okey.Awak nak pergi mana ni…??? Saya nak ke University, saya sambung belajar kat sana”. Tanya Zoe lagi

Tidak sempat Kelly ingat menjawab,Bas sudah pun sampai dan mereka terus menaiki bas itu.Sebenarnya Kelly sangat mencintai Zoe semenjak kecil lagi, mereka satu sekolah dari sekolah rendah hinggalah sekolah menengah.
Setelah sampai di University Of Standford.Zoe melulu keluar dari bas kerana Zoe telah pun terlambat untuk ke kelasnya.Semasa Zoe sedang berjalan untuk menuju ke klass nya, Zoe perasan yang ada seseorang sedang mengikut gerak gerinya dari belakang.Zoe berasa takut lalu lari menuju ke kampusnya, tapi tidak berjaya kerana orang yang dianggap mencurigakan itu berjaya mengejar Zoe lalu menangkap Zoe.Zoe menjerit meminta pertolongan.

                                                      TOLONG!!!TOLONG!!!!TOLONG!!!” .  Jerit Zoe…
 Orang itu menyuruh Zoe untuk berhenti menjerit.
                “Ish….. Diam….Diam… ,saya bukan nak apa-apa kan awak…”
Zoe menjawab dengan lantang suara yang bersalah.
               “Owh…. Habis tu awak siapa…??? Apa yang awak nak dari saya…???”
 Lalu orang itu menjawab dengan mimik muka yang bersalah dan mengeluar kan gamar adiknya Zoe.
            “Sebenarnya,saya ni pengurus adik kembar awak, adik awak adalah artis baru kelahiran SM Entertaiment. Ni gambar adik awak kan…???”
            “Apa!!! (Terkejut), adik saya rupanya artis… Wah… cantik dia sekarang. Habis tu kenapa awak nak jumpa saya???” . Jawab Zoe dan bertanya.
Jawab orang yang tidak dikenali dan merayu.
                “Sebenarnya, adik awak dimasukkan ke hospital di Thailand. Sebab adik awak ingin membuat pembedahan plastik tapi tidak berjaya.Hidungnya jatuh dan mata nya sebelah besar.Hari ini dia kena pergi ke Syarikat SM Entertaiment untuk menandatangan kontrek.Jadi saya nak awak tolong saya supaya menyamar menjadi adik awak.Saya mereyu sangat”
              “Baiklah,saya tolong awak.Tapi ini semua demi adik saya tau…” Jawab Zoe.
Sebaik sahaja Zoe menjawab begitu, pengurus adik nya mengheret Zoe masuk ke dalam Van, Terus ke Syarikat SM Entertaiment.  Zoe Yang lurus hanya ikut sahaja kehendak Pengurus itu.
Setelah Zoe dan pengurus adiknya itu sampai di Syarikat SM Entertaiment.Pengurus adiknya itu memberitahu Zoe menungu di situ sebentar kerana ada hal yang perlu diuruskan.Zoe melihat begitu ramai peminat-peminat kumpulan adiknya iaitu (MISZ ANJELL) sedang menungu kedatangan artis kesayangan mereka, lalu Zoe bertanya kepada salah seorang peminat finatik di situ.

           “Emm…Tumpang tanya, Awak semua buat apa berkumpul disini…???”
            “Buat apa lagi…Tungu kedatangan artis kegemaran kami lah… Sibuk je..” Kata orang itu kepada Zoe.
Semasa orang itu menjawab soalan Zoe, Zoe melihat begitu ramai peminat dengan memakai kostium pari-pari sambil memegan papan tanda berbentuk sayap pari-pari yang bertuliskan nama kumpulan adiknya MISZ ANJELL.
Zoe terlihat seorang peminat terjatuh kertas sokongan berbentuk sayap, lalu mengambilnya dan memberikan kepada orang itu.Tidak sempat Zoe memberinya, kenderaan MISZ ANJEL sampai disana, peminat-peminat menjerit dan berlari menujuke hadapan kenderaan itu,menunggu artis kesayangan mereka keluar.

 

No comments:

Post a Comment